Prism – Web sitesi masaüstü programı üreteci

Mozillalabs da denk geldiğimiz bir proje şöyle diyor :

“Prism is an application that lets users split web applications out of their browser and run them directly on their desktop”

Yani diyor ki ; Prism, web uygualamalarını brows…
Devamı için : Prism – Web sitesi masaüstü programı üreteci

Reklamlar

mysql ortalama (avg) fonksiyonu

Çok basit bir konu olan ortalama alma, mysql içinde tek bir fonksiyon (avg fonksiyonu) ile yapılabilmektedir. Her veritabanında muhtemelen vardır zaten. Aklımızda bulunsun, aranınca da bulunsun..

Örnek : Bir blogumuz olsun ve i…
Devamı için : mysql ortalama (avg) fonksiyonu


Bir klasordeki optimum dosya sayisi (optimum file count in a directory)

Bir serveriniz varsa, içerisinde bir sürü accountunuz varsa, veya 1 serverdaki birden çok accountu yönetiyorsanız, bu anlatacağımen çok size. Herkes için de fayadalı bir bilgi tabiki.

Bir yazılımda cache, temp,vb gibi klasö…
Devamı için : Bir klasordeki optimum dosya sayisi (optimum file count in a directory)


php include pathe ekleme yapmak (append include_path)

phpde çoğu zaman include ettiğimiz dosyalar genel bir klasörün altındadır.

Ve include_path dediğimiz kavram php.ini içinde olduğundan , standart web hostinglerde vb bu kısma erişemezsiniz. Bu noktada işinizi kolaylaştırmak…
Devamı için : php include pathe ekleme yapmak (append include_path)


php 5.3 goto ozelligi

Herkesin c dilinde döngüleri öğrenmeden önce ilk öğrendiği anahtar herhalde kelimedir goto.

nedir goto?

bir etiket verirsiniz, bir yerde de goto etiket dersiniz. kod bloğu etiketin olduğu satıra sıçrayıp oradan akmaya de…
Devamı için : php 5.3 goto ozelligi


Mysql Got error 28 from storage engine hatasi

Mysql ile çalışan bir sisteminizde Got error 28 from storage engine hatası alıyorsanız eğer, harddiskinizde işlem yapacak en ufak bir yer kalmamış demektir. basit bir select sorgusunda bile, (diska bir şey yazılmıyor zannediyo…
Devamı için : Mysql Got error 28 from storage engine hatasi


linux nohup komutu (command) – arka planda komut calistirma

Çoğu zaman bir uzak sunucuya ssh üzerinden bağlanırız. Bir shell (terminal, veya kabuk artık ne diyorsanız) komutu çalıştırığınızda ve daha sonra çıkış işlemi yaptığınızda, işlem veya komut kapatılır (kill edilir…
Devamı için : linux nohup komutu (command) – arka planda komut calistirma